МО вчителів суспільно - гуманітарного циклу

Голова МО вчителів суспільно - гуманітарного циклу - Мельник Тетяна Миколаївна. Закінчила історичний факультет Кіровоградського державного педагогічного інституту ім. О.С. Пушкіна в 1989 році. Отримала диплом вчителя історії та првознавства. Має вищу кваліфікаційну категорію. Працює вчителем історії, мистецтва та правознавства. Педагогічний стаж 32 роки.

Аналіз  роботи МО за 2016-2017 н.р.

В 2016-2017 н.р. ШМО працювало згідно прийнятого плану. Було проведено 5 засідань:

   09.09.16р.- на засіданні було ознайомлено членів ШМО з планом роботи на 2016-2017н.р.; опрацьовано нормативні документи Міносвіти та науки України на даний навчальний рік, зміни до Програм на 2016-2017н.р.для предметів гуманітарного напрямку, методичні рекомендації щодо викладання предметів гуманітарного напрямку, в даному навчальному році; також вчителі поділилися досвідом щодо творчого запровадження ідей В.О.Сухомлинського на своїх уроках.

   02.12.2016р.- проведено засідання круглого столу «індивідуалізація навчально-виховного процесу на основі диференціації. Робота з обдарованими дітьми.»; проаналізовано проведення тижня правознавства та олімпіад з навчальних предметів; заслухано доповідь Казакової Т.І. «Розвиток критичного мислення на уроках англійської мови»; ознайомлено з новинками методичної літератури.

   17.01.2017р.- вчителі презентували форми і методи роботи, які сприяють розвитку комунікативної компетенції учнів; заслухали доповідь Чорної О.І. «Самостійна робота на уроках української мови та літератури».

   04.04.2017р.- члени ШМО розглянули та рекомендували для затвердження завдання для ДПА з укр.мови для 9 класу.

   25.05.2017р.- проведено практичну конференцію «Діяльність учителя в інноваційному режимі: методика, пошук, здобутки, перспективи»; проаналізовано проведення тижнів англійської мови, зарубіжної літератури, англійської мови та української мови та літератури; Чорна О.І. та Мельник Т.М. прозвітували про підготовку учнів 9 та 11 класів до ДПА та ЗНО а також було заслухано звіт про роботу ШМО за 2016-2017н.р.

   Протягом 2016-2017н.р. всі члени ШМО провели відкриті уроки, які показали гарний рівень методично-наукової підготовки вчителів, їх вміння використовувати різноманітні методи та прийоми роботи на уроці для зацікавлення учнів навчальним матеріалом, ефективному засвоєнню термінів, понять, історичних фактів та різних умінь та компетенцій.

   Мельник Т.М. провела відкритий урок з історії України у 9 класі «Кирило-Мефодіївське братство», на якому було охарактеризовано процес утворення, програмові документи, громадсько-політичну діяльність та значення Кирило-Мефодіївського братства, використано мультимедійну презентацію «Кирило-Мефодіївське братство», роздавальні картки з історичними джерелами, портрети учасників Кирило - Мефодіївського братства. На уроці були також застосовані різні методи та прийоми роботи: бесіда з учнями, проблемні питання, робота учнів з документами в групах, самостійна робота учнів по складанню таблиці та інші. Найактивнішими на уроці були: Андрющенко І., Бондар Д., Козак Д.. Даний урок розвивав у дітей вміння працювати з історичними джерелами, аналізувати їх, робити висновки, порівнювати, висловлювати власну думку.

   Чорна О.І. провела відкритий урок з української літератури у 5 класі на тему: «Доброта, вигадливість, рішучість Сашка - героя повісті М.Вінграновського «Сіроманець»».

   Метою уроку було скласти характеристику головного героя Сашка. Для досягнення мети було використано різні методи роботи: усне опитування, цифровий диктант, цитатна характеристика головного героя, перегляд відеофільму (уривки), укладання грона чеснот, робота в зошиті, рубрика «Оголошення».

   За допомогою цифрового диктанту учителька перевірила готовність учнів до уроку. На запитання учні мали давати відповідь цифрами, а потім перевірити себе за допомогою презентації на комп'ютері, де були написані правильні відповіді.

   Завдяки використанню на уроці комп'ютера, на якому учителька демонструвала уривки відеофільму, які підтверджували характеристику головного героя, учні розвивали вміння порівнювати, творчу уяву, логічне мислення.

   Також на уроці учні на дошці укладали гроно чеснот, після чого записали до зошита.

   Опрацювавши образ Сашка, учителька запропонувала зачитати закінчення твору, яке мали скласти учні вдома.

  На закінчення уроку була проведено рубрику «Оголошення». Учитель зачитувала оголошення, за допомогою якого діти мали впізнати персонажа твору.

   Найактивнішими на уроці були Чорна Н. та Поліщук М. Вони правильно відповідали на запитання, могли детально описати подію із повісті та написали гарне закінчення твору, тому отримали високі бали. Деякі учні не приймали активної участі на уроці, менше відповідали: Блохін Я. та Хоренков Д. Чорна О.І. вчителем укр..мови працює перший рік. Незважаючи на це, даний урок показав, що вчитель в достатній мірі володіє навчальним матеріалом, вміє правильно використовувати різноманітні методи та форми роботи на уроці, зацікавити дітей.

   Казакова Т.І. провела відкритий урок у 6 класі «Моя сім'я», метою якого було вивчати лексику та граматичні конструкції у межах теми, розвивати комунікативні навички, пам'ять, увагу та мислення. На уроці були використані ефективні методи, види та прийоми роботи. Урок розпочався із вітання, яке проводилося у формі гри, де учні зробили мовну зарядку, читаючи прислів'я та скоромовки. Далі вчитель провів усне мовлення: «запитання-відповідь», знайти протилежність, продовжити речення. Під час читання було використано такі методи, як знайти закінчення речень, «вкажи і прочитай», дати відповіді на запитання, прочитай текст і вкажи, що не так, відгадай хто це. В ході аудіювання використано різноманітні форми роботи: дати відповіді на запитання, укомплектувати речення, розфарбувати картинку, які проводилися використовуючи комп'ютер. Граматику вчитель проводив використовуючи такі види роботи: відгадай слово у реченні, підкреслити запитальне слово у реченні, написати чотири запитання із запитальним словом у зошит. Підбиття підсумків проводилося у формі гри. На уроці також була проведена фізкультхвилинка, де учні співаючи пісеньку робили фізичні вправи. Даний урок показав, що вчитель в достатній мірі володіє навчально-методичним матеріалом, вміло використовує різноманітні методи та прийоми роботи для ефективності засвоєння учнями навчального матеріалу.

   Завідняк І.О. був проведений відкритий урок із зарубіжної літератури у 7 класі «Ідея вірності й любові у вірші К.Симонова «Жди мене...». Поєднання долі людини з долею народу. Метою уроку стало ознайомити учнів з особистістю поета-гуманіста К.Симонова та історією створення вірша «Жди мене...»; шляхом цілісного аналізу тексту розкрити ідею вірності й любові, втілену у вірші; показати рятівну роль любові і відданості людини у часи лихоліть; вдосконалювати навички виразного читання віршів. На уроці були використані різноманітні методи та прийоми роботи: створення проблемної ситуації, текстуальний аналіз вірша на основі перегляду відео, виразне читання вірша, робота з текстом, складання порівняльної таблиці перекладачів твору на українську мову та інші. Використання відеоряду дало змогу учням краще відчути творчий задум поета, вдосконалити навички виразного читання. Учні на уроці активно працювали, висловлювали свої думки, ділилися враженнями, навчалися виразно читати вірші, аналізувати твір.

  Також протягом даного навчального року члени ШМО провели значну позакласну роботу: предметні тижні, шкільні олімпіади з навчальних предметів, взяли участь у районних олімпіадах а також у Всеукраїнському конкурсі Соняшник та Всеукраїнському конкурсі ім. П. Яцика.

  З 21.11. по 25.11.2016р. був проведений тиждень правознавства, де були проведені такі заходи: правовий брейн-ринг серед учнів 9-11 класів, бесіда на тему «Конституційні обов'язки громадян України», урок-презентація «Права дитини». А також протягом року вчителем проведені такі заходи: «Герої не вмирають», присвячений герою-атовцю села, який загинув в зоні бойових дій на сході України, лінійка «Трагічний 33-й.», урок-презентація «День Соборності України», виховний захід «Голосить Бабин Яр», екскурсії до шкільної краєзнавчої кімнати. Найактивнішими в заходах були такі учні: Андрющенко Т., Дубенчук А., БондарД., АндрющенкоІ., ЖилкаМ.. Дані заходи сприяли розвитку в учнів інтересу до предмета, вдосконаленню предметних компетентностей , а також вихованню патріотизму, поваги до героїв минувшини та сьогодення.

   Тиждень української мови та літератури розпочався тематичною лінійкою про українську мову, де були зачитані учнями вірші про українську мову, інсценізовано сценку на дану тематику.Також Чорна О.І. провела конкурс читання напам'ять віршів Т.Г.Шевченка в якому взяли активну участь учні всіх класів. За найкраще читання віршів отримали перше місце: Чорна Н. (5 клас), Шарандак В. (6 клас), Рудніцька Л. (7 клас), Кобилянська А. (8 клас), Бондар Д. (9 клас). В ході тижня було проведено конкурс малюнків до улюбленого літературного твору. Учні відповідально віднеслися до завдання, тому маємо хороші результати: учні 5 класу (Блохін Я., Поліщук М., Чорна Н., Яремчук Р., Хоренков Д., Юцайтис Б.,) малювали головних героїв до казки І.Франка «Фарбований лис» та повісті М.Вінграновського «Сіроманець», учні 6 класу (Бондар В., Ковбель Л., Стаднік Д., Шарандак В.,) малювали малюнки до різних віршів про природу. Учні 7класу та 8 класу брали участь у вікторині «Сторінками життя великого Кобзаря». Учитель задавала питання про життя Т.Г.Шевченка, на які учні мали дати правильну відповідь. Переможцями конкурсу стали такі учні: Рудніцька Л. (7 клас), Іванов А. (8 клас).Для 9 класу було проведено конкурс, на якому зачитували вірш Т.Г.Шевченка, а учні мали згадати назву поезії. Найактивніші були Андрющенко І. та Бондар Д. Між учнями 5 класу проводився конкурс на розгадування ребусів, де були зашифровані різні слова, пов'язані з частинами мови, будовою слова та ін.. В даному конкурсі перемогла команда «Українці», які здобули 12 балів. Учні 7 класу (Гудима Д., Рудніцька Л., Коцюруба Л.) виготовили колаж «Шевченко - пророк», який було представлено на лінійці і захищено віршем.

   Під час тижня англійської мови було проведено такі заходи: дискусія «мистецтво і митці» з учнями 10 класу, гра «смішні букви» з учнями 1-2 класу, яку проводили учні 7 класу Коцюруба Л. та Рудніцька Л., у 8 класі - настольна гра «фішка», а також інтелектуальна гра «українська кухня» з учнями 7 класу яку проводила учениця 9 класу Бондар Д.. Дані заходи сприяли розвитку в учнів вміння використовувати на практиці набуті знання та закріпити вивчений матеріал.

    Відповідно до вищевикладеного можна зробити висновок, що члени ШМО протягом даного навчального року провели достатню навчально-виховну роботу , яка відповідала науково-методичній проблемі школи та членів ШМО, вчителі докладають значні зусилля для засвоєння учнями навчального матеріалу, розвитку предметних компетентностей, вихованню патріотизму, поваги до людей, прививанню інтересу до свого предмета. Але залишається ще невирішене питання грамотності учнів, значний відсоток учнів навчаються на початковий рівень знань, в даному навчальному році не було переможців районних олімпіад з предметів гуманітарного напрямку, тому в наступному навчальному році членам ШМО потрібно покращити роботу з обдарованими учнями, «боротися» за грамотність учнів, продовжувати роботу по підняттю якості знань , покращити підготовку до районних конкурсів та олімпіад.

   Для вирішення даних завдань членам ШМО необхідно широко використовувати інтерактивні методи навчання, ІКТ, систематично поповнювати методичну, роздаткову, дидактичну базу кабінетів. Вивчати досвід вчителів - новаторів, ознайомлюватися з новинками методики викладання предметів гуманітарного напрямку.


Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати