МО вчителів початкових класів 

Голова МО вчителів початкових класів - Цимбал Наталія Борисівна. Закінчила  факультет початкової освіти Кіровоградського державного педагогічного інституту ім. О.С. Пушкіна в 1992 році. Отримала диплом вчителя початкових класів. Має вищу кваліфікаційну категорію.

Педагогічний стаж понад 30 років.  

Аналіз роботи МО за 2016-2017 н.р.

Докорінні зміни в соціально-економічних умовах життя українського суспільства спричинили суттєві перетворення в системі освіти. Сьогодні перед школою постає завдання не просто дати учням певні знання й уміння, а сформувати таку людину, яка здатна творчо мислити, приймати рішення й адаптуватися за будь-яких умов. Це вимагає перебудови діяльності педагога і, в першу чергу, його взаємодії з учнем на користь процесів саморозвитку й самоорганізації. Розв`язанню таких завдань значною мірою сприяє організація методичної роботи. Метою методичної роботи в школі є підвищення професійної компетентності і методичної майстерності вчителів. Вона спонукає кожного вчителя до роботи над вдосконаленням свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками; дає можливість молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і більш досвідчених колег; забезпечує підтримання у педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.

Протягом 2016-2017н. р. вчителі початкової ланки працювали над впровадженням в навчально-виховний процес науково-методичної проблеми "Формування пізнавальної активності молодших школярів шляхом використання нових інформаційно-комунікативних технологій."

Мета МО: створити освітнє середовище, що сприятиме розкриттю особистісних ресурсів учнів і вчителів та забезпечити їх реалізацію шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій.

Методичну майстерність вчителі початкових класів підвищували шляхом участі у роботі методоб'єднання, науково - методичних та психолого - педагогічних семінарах, шляхом самоосвіти. Працювали вчителі творчо, наполегливо, ефективно та результативно.

У рамках одного із засідань м/о було проведено методичний діалог «Використання інтерактивних технологій на уроках читання та української мови». Вчителі ділилися досвідом роботи з цього питання. Кращі елементи методики, що застосовувалися кожним учителем фіксувалися всіма педагогами та бралися на замітку.

Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання та виховання дітей, а головне - на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.

Серед завдань, які були визначені приорітетними у цьому навчальному році:

  • організація безперервного удосконалення фахової майстерності та підвищення професійної компетентності педагогів;
  • проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей вчителів;
  • вивчення, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду;
  • інформаційне забезпечення вчителів з проблем освіти, педагогіки, психології;
  • проведення інформаційно-пошукової роботи, створення банків педагогічної інформації;
  • організація роботи з обдарованими дітьми через підготовку і проведення предметних олімпіад, конкурсів тощо;

аналіз стану викладання предметів початкової школи, підготовка рекомендацій щодо проведення їх у відповідність до державних стандартів освіти.

Протягом навчального року було проведено 5 засідань МО.

На засіданнях МО були розглянуті та опрацьовані:

  • нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в початковій школі;
  • актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін в початковій школі;
  • зміни у веденні журналу;
  • велися огляд та обговорення новинок методичної літератури, книг, періодичних видань тощо.

До МО входили такі вчителі: Цимбал Н.Б - голова МО, вчитель вищої кваліфікаційної категорії. Цимбал О.В.- вчитель І кваліфікаційної категорії, Бажатарник М.М. - вчитель І кваліфікаційної категорії. Зеленяк Н.І. - вчитель І кваліфікаційної категорії.

Вчителями початкових класів були підготовлені наступні виступи:

- «Використання інтерактивних технологій на уроках читання та української мови» (Цимбал Н.Б)

«Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах»(Зеленяк Н.І.) «Психологічні компетентності вчителя початкових класів у роботі з проявами дитячої агресивності» (Бажатарник М.М )

«Розвиток пізнавальної активності і самостійності учнів на уроках початкових класів» . (Цимбал Н.Б)

«Застосування інформаційно-комунікаційних технологій навчання як засіб формування ключових компетентностей» (Зеленяк Н.І)

«Розвиток творчих здібностей учнів на уроках і в позаурочний час» (Цимбал Н.Б)

«Компетентнісний підхід - найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти» (Цимбал О.В)

(Доповіді додаються.)

Вчителями були проведені відкриті уроки та виховні заходи

Учитель 4 класу Цимбал Н.Б провела відкритий урок з природознавства на тему

« Рослинний і тваринний світ Австралії». На уроці вчителька ознайомила учнів з рослинним і тваринним світом Австралії; розвивала мовлення, мислення; вчила складати комп'ютерні презентації. Діти готували розповіді про природу материків і океанів,вчилися виступати перед класом з підготовленою інформацією,розгадували кросворди. Вчителька виховувала пізнавальний інтерес до вивчення предмету.

Тема уроку природознавства, який проводила учитель 3 класу Цимбал О.В - «Різноманітність культурних рослин

На уроці вчителька виховувала бережливе відношення до природи, бажання пізнавати навколишній світ,розвивала спостережливість, допитливість, уміння аналізувати, будувати логічні ланцюжки; сприяла розвитку уміння використовувати підручник, як джерело знань.

На уроці були використані такі методи роботи, як гра «Мікрофон», що допомогло провести фенологічні спостереження. Для актуалізації опорних знань провела вправу «Гронування», «Асоціативна павутинка», де діти підходили до дошки і записували ключові слова біля павутинки. Під час вивчення нового матеріалу створювалася проблемна ситуація, потім була робота в групах «Я також хочу сказати», де кожна група повинна впізнати, з якої рослини це насіння.

Даний урок показав, що діти люблять природу, і особливо рослинний світ.

У 1 класі був проведений відкритий урок «Прощання з Буквариком». Всі діти добре підготувались до цього свята. Вони були святково одягнені,вивчили вірші, пісні, гумористичні сценки. Першокласники дякували Букварикові, вчительці, батькам, дідусям, бабусям за допомогу їм при навчанні читати і писати. У їх виконанні гарно прозвучали вірші, пісні «Прощавай, Букварику», «Букварику наш рідний», «Мама». Урок пройшов на високому рівні.

У другому класі був проведений відкритий урок з математики у вигляді подорожі, на якому учні уявно подорожували містами України і разом з тим виводили таблицю множення числа 5. Коли вся таблиця на 5 була досліджена і виведена, то вчились застосовувати її для розв'язування прикладів та задач. Під час уроку в учнів формувалися уміння і навички самонавчання, самоконтролю і самооцінювання. Створювались на уроці ситуації, які сприяли мимовільному запам'ятовуванню таблиці множення на 5. Крім того на уроці розвивався пізнавальний інтерес до навчання та любов до рідного краю. Урок був насичений цікавими іграми, логічними завданнями, які розвивали в дітей інтерес до уроків математики .

У період між засіданнями обговорювалися досягнення психолого- педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду, проводилися індивідуальні консультації для вчителів.

З учнями 4 класу , учитель Цимбал Н.Б.,була проведена година спілкування «Рослини-символи України» Учителька разом з учнями назвали квіти і рослини, які є національними символами, на конкретних прикладах розкрили значення «рослин-символів» для українського народу, збагачували словниковий запасучнів .Діти поглибили й розширили свої знання про природу; розвивали зв'язне мовлення, мислення, увагу, спостережливість, фантазію; здатність відчувати красу рідної природи і передавати свої почуття; учились висловлювати думки; удосконалювати практичні вміння й навички. Вчителька виховувала любов до природи рідного краю поповнювала знання учнів про звичаї і традиції українського народу

Виховний захід «Подорож в країну Ввічливості» проведено в 3класі.Захід була проведено на високому рівні. Діти отримали листа від професора Будьласки. ,який залишив карту країни Ввічливості і Доброти. Вони помандрували у подорож, де на кожній зупинці вони отримували частини ключа (якщо правильно виконане завдання), які зможуть в кінйі скласти у ключ від країни Ввічливості і Доброти.

На закінчення заходу склали «Словник чемної людини». Діти записували, які ввічливі слова сьогодні прозвучали і які вони знали раніше.

Під час заходу усі діти активно приймали участь у всіх видах діяльності ,були активні , проявляли ініціативу під час проведення конкурсів та вікторин. Особливо активними були Половий В., Тичина О., Хмелюк О., Іванова Л., Івахнюк Д., Кучеренко А.

У 1 класі була проведена година спілкування на тему «Подорож по світу маленьких казок В. О. Сухомлинського. Були прочитані казки, в яких показано, як людина творить добро. Це «Сьома дочка», «Лелеки прилетіли», «Як здивувався Мурко», «Що найтяжче журавлям».Діти знайомились із змістом казок. відгадували загадки, з якої казки слова, головні герої, малювали ілюстрації до казок. Потім вийшли на свіже повітря і пробували складати свої маленькі казочки про квіточку, комашку, метелика

У 2 класі. був проведений виховний захід «Доброта - це ми.» Бажатарник М.М. На цьому заході вчитель окреслювала суть поняття категорії добра і зла; формувала такі людські риси характеру як чуйність,доброзичливість, повагу до всього живого на землі, засуджувала почуття заздрості і злості. Під час проведення виховного заходу перед учнями ставились проблемні запитання, на які кожен учень висловлював свою думку і виражав своє ставлення до почутого. Всі діти класу були активними. На виховній годині мали місце багато ігор, які виховували в учнів бажання зростати добрими, справедливими і чуйними

Відкрити чарівну квітку обдарованості молодшого школяра, прокласти стежину до розуму і серця кожної дитини надали змогу предметні конкурси, конкурс знавців української мови ім.. П. Яцика, математики «Олімпус», тематичні конкурси малюнків, літературних творів, у яких учні початкових класів прийняли активну участь.

Учителями початкових класів згідно плану школи , був підготовлений і проведений Тиждень початкових класів , який пройшов під гаслом « До знань крокуйте разом з нами»

Всі учні і учителі взяли активну участь у проведенні тижня. Школярі відгадували загадки, розв'язували логічні задачі, розгадували кросворди. Кожен з учителів провів позакласний захід з учнями.

Цимбал Н.Б. провела з учнями 4 класу вікторину з природознавства. « Я у світі не один, що я знаю про тварин.»

Діти поглиблювали знання про життя тварин; вчипись бачити прекрасне навколо себе; розвивати пам'ять, пізнавальну активність, логічне мислення, уміння аргументовано висловлювати свою думку; удосконалювали навички міжособистісного спілкування; Школярі узагальнювали знання про природу, зокрема про життя тварин. Під час гри діти визначали для себе, чи добре вони орієнтуються в природознавстві, обирали найерудованішого і найвинахідливішого знавця природи рідного краю. Дізналися багато цікавого та нового, перевірили свої знання, відкрили нові таємниці природи. Вчителька виховувала любов до рідної землі, дбайливе ставлення до неї.

У 3класі було проведено КВК з математики «Розумники і розумниці» У цікавій формі закріпили одержані знання з математики; розвивали мислення, пам'ять,вміння спілкуватись. Виховувала почуття дружби, інтерес до математики.Підчас гри діти отримали радість і задоволення від розвиваючих ігор.
Учителька підтримувала інтерес дітей до інтелектуальної діяльності, проявів кмітливості, наполегливості, цілеспрямованості. Розвивала у дітей логічне мислення.

Під час проведення Тижня початкових класів учителем Зеленяк Н.І з учнями був проведений КВК «Юні знавці природи». Діти знайомились із світом і його мешканцями, повторили вивчений матеріал на уроках природознавства. КВК проходив у вигляді конкурсів, яких було 6. Перший конкурс складався із 6 категорій: «Космос», «Рослини», «Звірі», «Риби», «Птахи», «Водойми».В кінці КВК діти прослухали екологічну казку «Червона шапочка».

Під час проведення тижня початкових класів учителем Бажатарник М.М. був проведений усний журнал «Сторінками чарівних книжок» на якому було розкрито значення книги в житті людини, а також прищеплювалась любов до книги. На даному заході формувалась комунікативна компетентність учнів, а також прищеплювалась любов і потреба до читання і культури читання. Королева книг ознайомила дітей із правилами бережного ставлення до книги.

Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30.12.2014 № 1547, наказів Міністерства освіти і науки України від 20.10.2016 № 1272 «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році», від 30.12.2016 року № 1696 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.10.2016 № 1272», наказу управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації від 09.02.2017 року №74 «Про проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах області в 2016/2017 навчальному році», листа Міністерства освіти і науки України від 13.03.2017 р.№ 1/9-149 «Про проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році», наказу начальника відділу освіти Благовіщенської районної державної адміністрації від 27.03.2017 року №85 «Про проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах району в 2016/2017 навчальному році» державній підсумковій атеста­ції підлягали результати навчальної діяльності учнів 4-го класу зукраїнської мови, літературного читання та математики.

Державна підсумкова атестація проводилася з метою визначення відповідності освітнього рівня учнів 4 класу вимогам Державного стандарту початкової загальної освіти та готовності школярів навчатися в основній школі; визначення рівня сформованості в учнів 4 класу умінь застосовувати набуті знання і вміння на практиці. Добір матеріалу для проведення державної підсумкової атестації й оцінювання результатів здійснювався відповідно до Орієнтовних вимог до проведення ДПА учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2016/2017 навчальному році, затверджених наказом МОН України від 20. 10. 2016 р. № 1272.  Підсумкова робота з української мови містила 7 завдань різних рівнів складності, де необхідно було встановити послідовність або відповідність висловлювань, вибрати одну із трьох запропонованих відповідей. Для виявлення правописних умінь учням пропонувалося списати текст з пропущеними орфограмами. Також пропонувалися завдання на вибір з даної групи слів прислівника, встановити відповідність між частинами прислів'їв, фразеологічними зворотами та їх значеннями, написати твір-міркування «Чому потрібно берегти природу». Під час виконання контрольної роботи учні допустили помилки при визначенні частин мови, зокрема прислівника. Труднощі в учнів виникли при виконанні творчого завдання, де необхідно було скласти текст - міркування, а учні склали текст - розповідь. Діти неправильно будують речення, допускають орфографічні помилки («Правопис ненаголошених е-, и- в коренях слів», «Правопис не з дієсловами»). Найкраще роботу виконали Римська Даша (11 б.), Цимбал М. і Гудима Д. (10 б.). На достатній рівень написали роботи 7 учнів: Гончаров Б. (8 б.), Іванова В. (9 б.), Сперінков Д. (7.б.), Харкавий Б. (9 б.), Цимбал А. (8 б.), Червоній А. (7 б.) і Поліщук А. (8 б.). Ці учні допустили помилки при виконанні творчого завдання та визначенні частин мови. На бали початкового рівня написав Цимбал А. (1б.). 

      Підсумкова контрольна робота з літературного читання була комбінованою. Вона складалася з тексту для самостійного читання та шести завдань різного характеру. Учням потрібно було прочитати текст і відповісти на запитання, які б могли перевірити розуміння змісту прочитаного. Під час виконання ДПА учні досягли таких результатів: найкраще справились із роботою Римська Д. (11 б.) і Червоній А. (11 б.), Харкавий Б.(10 б.), Гудима Д. (10 б.) і Цимбал М. (10 б.). Найгірше справився із завданням підсумкової контрольної роботи Цимбал А. (1 б.), який не дав правильної відповіді на жодне із питань, так, як він прочитав лише 4 слова з тексту. Учнями були допущені помилки при складанні відповідності між словом і його тлумаченням. Деякі учні не змогли доповнити запропоноване речення. У творчому завданні учні допустили помилки на неправильну побудову речень та не всі змогли довести свою думку про вчинки дітей.

 Контрольна робота з математики складалася із семи завдань різного ступеня складності, де потрібно було розв'язати задачу, знайти значення виразу, розв'язати рівняння, перетворити величини, знайти частину від числа і накреслити геометричну фігуру за заданими розмірами. На бали високого рівня контрольну роботу виконали такі учні: Римська Д. (11 б.), Харкавий Б. (11 б.), Цимбал М. (11 б.), Гудима Д. (10 б.) і Іванова В. (10 б.). Найгірше роботу виконав Цимбал А. (1 б.), який не виконав жодного завдання. Учні допустили помилки при обчисленні виразу (ділення багатоцифрових чисел), розв'язуванні рівняння та записі перевірки до нього. Окремі учні допустили помилки при розв'язуванні задачі.

Якісний аналіз контрольних робіт із вищезазначених предметів свідчить про те, що переважна більшість учнів 4-го класу достатньою мірою засвоїла програмовий матеріал з основ наук за 4-й клас та готова їх вивчати в основній школі.

Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів початкових класів за минулий рік показав, що підвищився науковотеоретичний та методичний рівень викладання предме тів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.

Завдання ШМО на 2017/ 2018 н.р.

  • Роботу МО спрямувати на оволодіння учнями ключовими компетентностями, які передбачають їх особистісно - соціальний та інтелектуальний розвиток; вдосконалення методичної культури кожного педагога, використання його потенційних творчих можливостей, інноваційної діяльності.
  • використовувати системний підхід у роботі зі здібними та обдарованими дітьми;
  • Забезпечення удосконалення уроку як основної форми навчально-виховного процесу:
  • впровадження інноваційних сучасних технологій;
  • урізноманітнення форм індивідуального підходу до навчання та виховання учнів з метою виявлення та розвитку творчо обдарованих учнів; розкриття творчих здібностей учнів початкових класів;
  • працювати над рівнем обізнаності та готовності вчителів до впровадження інтерактивних технологій в навчання, готовності до формування медіа культури молодших школярів відповідно сучасним освітнім вимогам, оптимальної інформатизації навчально-виховного процесу
  • продовжити взаємовідвідування уроків з метою збору зернинок досвіду кожного члена методичного об'єднання;
  • вести моніторинг росту професійної компетентності, педагогічної майстерності вчителів.


 

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати