Методична робота 

Аналіз методичної роботи школи    за 2016-2017 н.р.               

Зміни в сучасній українській освіті вимагають від школи визнання нової мети навчання та виховання - розвиток інноваційної особистості, здатної до життєтворчості та самореалізації у нових соціальних умовах, мають на меті пошук шляхів реалізації творчих здібностей учителя та учня, на засадах особистісно-орієнтованого та компетентнісного підходів. Найважливіші принципи, на основі яких здійснювалася науково-методична робота в школі, - системність, зв'язок із життям, актуальність, науковість, наступність, творчий характер, урахування особливостей закладу, диференційований підхід до вчителів, пошук найважливіших, пріоритетних проблем і напрямів підвищення кваліфікації та форм роботи з учителями.

Методична робота з педагогічними працівниками була спрямована на виконання Законів України «Про загальну се­редню освіту», «Про освіту», «Про мови», «Про позашкільну освіту», рішення Колегії Міністерства освіти і науки України від 17.08.2000 р. «Про ключові проблеми розвитку загальної середньої, дошкільної, позашкільної та професійно-технічної освіти», на підвищення кваліфікації вчителів, що передбачає систематичну колективну та індивідуальну діяльність, яка спрямована на впроваджен­ня в практику досягнень науки і професійної майстерності, інноваційних педагогічних технологій, передового педагогіч­ного досвіду.

Зміст методичної роботи в школі та її організація відобра­жені в розділі річного плану «Методична робота».

З метою цілеспрямованої методичної роботи в школі було створено методичну раду і наказом директора затверджено її склад (наказ №127 від 01.09.2016р.):

1) Лаврук Л.М. - голова МР (заступник директора з НВР);

2) Цимбал Н.Б. - голова ШМО вчителів початкових класів;

3) Семко О.В. - голова ШМО класних керівників;

4) Шарандак О.В. - голова ШМО вчителів природничо - математичного циклу;

5) Мельник Т.М. - голова ШМО вчителів суспільно - гуманітарного циклу.

На засіданнях методичної ради школи були розглянуті такі питання:

  • Про основні напрямки методичної робо­ти і затвердження плану роботи методичної ради на 2016/2017 н. р. Затвердження планів роботи методичної ради, методичних об'єднань. Затвердження плану роботи Школи молодого учителя «Початківець»;
  • Огляд та обговорення нормативно-правових документів:
  • Ознайомлення з листом МОН України від 09.06.2016 року № 1/9-269 «Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»;
  • Ознайомлення з додатком до листа МОН України від 17.08.2016р. № 1/9-437«Методичні рекомендації щодо вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році»;
  • Визначення змісту, форм і методів підвищення кваліфікації педагогів у 2016/2017 навчальному році. Атестація членів педагогічного колективу в 2016/ 2017 н. р.;
  • Розвиток творчих здібностей учнів як засобу самовираження особистості;
  • Про підготовку учнів до участі районних олімпіадах, конкурсах;
  • Про роботу учнівського самоврядування;
  • Про проведення предметних тижнів;
  • Майстерність класного керівника: його творча ініціатива, вдосконалення методів і форм роботи з учнями;
  • Робота з обдарованими дітьми;
  • Аналіз роботи педагогічного колективу з батьками учнів;
  • Про підсумки вивчення системи роботи вчителів, які атестуються;
  • Безперервна освіта вчителя - необхідна умова підвищення професійної майстерності, готовності до інноваційної діяльності;
  • Вивчення та обговорення нормативних документів з питання організованого закінчення навчального року;
  • Підведення підсумків курсової перепідготовки, підвищення кваліфікації педпрацівників за навчальний рік.

     У 2016/2017 н. р. основними формами методичної роботи з педагогічними працівниками школи були: педагогічна рада, методична рада, методичні об'єднання вчителів - предметників, методичне об'єднання класних керівників, інструктивно-методичні наради, науково-практичні семінари, самоосвіта тощо. Координує всі ланки методичної роботи в школі методична рада, завданням якої є надання навчально-методичних консультацій педагогічним працівникам на методичних нарадах, семінарах, оперативках, на шкільних методичних об'єднаннях та в індивідуальному порядку; координація колективних форм і методів роботи та самоосвіти з підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахової підготовки вчителів; організація системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, впровадження досягнень кращого педагогічного досвіду та освітніх технологій (відкриті уроки, самопідготовки, виховні заходи, творчі звіти).

Протягом навчального року було проведено 7 засідань педагогічної ради, на яких розглядались наступні питання:

Педрада №1

1. Стан роботи шкільної бібліотеки у 2015/2016 навчальному році та завдання на 2016/2017 н.р.

2. Стан роботи учнівського самоврядування у 2015/2016 навчальному році та завдання на 2016/2017 н.р.

3. Про структуру 2016/2017 навчального року та терміни проведення канікул.

4. Про доцільність проведення навчальної практики в 2016/2017 н.р.

5. Основні завдання школи на 2016/2017 н.р.

6. Затвердження планів роботи на 2016/2017 н.р.

Педрада №2

1. Про виконання рішень попередньої педради.

2. Про стан дотримання методичних рекомендацій щодо викладання предметів в початкових класах.

3. Про стан викладання образотворчого мистецтва в 5-7 класах, художньої культури в 9-11 класах та мистецтва у 8 класі.

Педрада №3

1. Про виконання рішень попередньої педради.

2. Про результати навчально-виховного семестру за І семестр 2016/2017 н.р.

3. Про стан роботи колективу школи з ОП та БЖ.

4. Про оцінювання знань учнів 2 класу.

Педрада №4

1. Про виконання рішень попередньої педради.

2. Про стан викладання та рівень навчальних досягнень з біології в 6-11 класах.

3. Стан викладання та рівень знань учнів з музичного мистецтва в 1-7 класах.

Педрада №5

1. Про виконання рішень попередньої педради.

2.Про вибір предмета для проведення ДПА в 9 класі.

3. Про визначення предметів (за вибором учнів) для проведення ДПА (у формі ЗНО) в 11 класі.

Педрада №6

1. Про виконання рішень попередньої педради.

2. Про роботу педколективу школи над проблемою школи.

3. Про результати ДПА учнів 4 класу.

Педрада №7

1. Про виконання рішень попередньої педради.

2. Про стан проведення літнього оздоровлення учнів.

3. Про результати ДПА учнів 9 класу та ЗНО учнів 11 класу.

4. Про підсумки роботи педколективу школи в 2016/2017 навчальному році та завдання на 2017/2018 н. р.

На цих педрадах члени педагогічного колективу активно обговорювали питання, що були винесені, висловлюючи свої думки, аналізуючи позитивні та негативні сторони в своїй роботі, намагаючись знайти шляхи їх подолання.

Було проведено 10 нарад при директорові, де розглядались такі питання:

№1

1. Стан проведення Свята Знань та першого уроку «Щоб у серці жила Батьківщина» (до 25-річчя Незалежності України).

2. Про результати проведення Дня фізичної культури та спорту.

№2

1. Про підсумки вивчення стану дотримання вимог щодо особливостей викладання навчальних предметів в 1 класі, адаптованості першокласників до навчання.

2. Про результати вибіркової перевірки учнівських щоденників.

3. Про результати перевірки стану ведення класних журналів.

4.Стан відвідування учнями навчальних занять.

№3

1. Про підсумки вивчення стану викладання навчальних предметів в 5 класі, адаптованості учнів, єдиних вимог до них.

2. Стан роботи по попередженню дитячого травматизму.

3. Про організацію проведення осінніх канікул.

№4

1. Про стан організації харчування дітей в школі.

2. Про результати проведення шкільних олімпіад та організацію роботи по підготовці учасників до ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.

3. Про стан перевірки учнівських зошитів.

№5

1. Про стан навчально - виховного процесу в 11 класі.

2. Про роботу з учнями пільгового контингенту, неблагополучними учнями, учнями групи ризику.

3. Про підготовку до проведення Новорічних свят.

4. Про організацію проведення зимових канікул.

№6

1. Про роботу педколективу по підготовці учнів 11 класу до здачі ЗНО.

2. Про стан ведення класних журналів.

№7

1. Про результати класно - узагальнюючого контролю за станом викладання навчальних предметів у 9 класі.

2.Про стан роботи класних керівників з учнями девіантної поведінки.

№8

1.Стан відвідування учнями навчальних занять

2. Про стан перевірки учнівських зошитів.

3. Стан збереження шкільного майна.

№9

1.Про підготовку проведення операції «Довкілля».

2.Про підготовку проекту плану роботи школи на 2017-2018н.р.

3.Про підготовку проведення ДПА та ЗНО.

№10

1.Про підготовку до літнього відпочинку учнів.

Були проведені такі методичні заходи:

  • Випускались методичні бюлетені на допомогу учителю.
  • Декада В.О.Сухомлинського, присвячена 98 річниці з дня його народження.
  • Методична декада «В гостях у вчителів, які атестуються».
  • Методичні оперативні наради:

- Вимоги до складання календарних планів та планів виховної роботи.

- Планування роботи МО.

- Організація роботи по проведенню олімпіад і конкурсів з навчальних предметів.

- Організація навчально-виховного процесу у 8 класі відповідно до загальних методичних рекомендацій МО України (за новою програмою).

- Взаємовідвідування уроків учителів .

- Планування проведення предметних тижнів.

- Про шляхи підвищення в учнів мотивації до навчання.

- Результати роботи вчителів над індивідуальними методичними темами.

- Аналіз методичної роботи за рік.

  • Надавалися тематичні консультації для молодого педагога:

- Методичні вимоги до сучасного уроку.

- Відповідність методів навчання формам організації уроку.

- Дотримання на уроці санітарно - гігієнічних вимог до навчання школярів.

- Організація індивідуальних занять із різними категоріями учнів.

  • Проводилися практичні заняття з молодими учителями:
  • Відвідування уроків молодим учителем у наставника.

o Робота із шкільною документацією.

o Ведення класного журналу.

  • Форми і методи, які сприяють ефективному засвоєнню навчального матеріалу.

o Самоаналіз проведених уроків.

Протягом 2016/2017 н.р. в школі працювало чотири методичних об'єднань:

  • МО учителів природничо-математичного напрямку (голова МО - Шарандак О.В.);
  • МО учителів суспільно-гуманітарного напрямку (голова МО - Мельник Т.М.);
  • МО учителів початкових класів (голова МО - Цимбал Н.Б.);
  • МО класних керівників (голова МО - Семко О.В.).

Методичне об'єднання вчителів природничо-математичних дисциплін працювало над вирішенням проблеми «Удосконалення уроку на основі розвитку в учнів інтересу до знань та формування успішної особистості школяра шляхом використання нових інформаційних технологій». Для вирішення проблеми МО було сплановано та проведено 5 засідань МО.

Методичне об'єднання вчителів початкових класів працювало над впровадженням в навчально-виховний процес науково-методичної проблеми «Формування пізнавальної активності молодших школярів шляхом використання нових інформаційно-комунікативних технологій».

Методичне об'єднання вчителів суспільно - гуманітарного циклу працювало над вирішенням проблеми: «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках гуманітарного циклу». Було проведено 5 засідань МО.

Методичне об'єднання класних керівників працювало над проблемою: «Формування успішної особистості школяра шляхом використання нових інформаційних технологій, формування екологічної культури особистості».

На засіданнях методичних об'єднань школи опрацьовувалися методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 1-4 та 5-8 класах (за новою програмою) та в 9-11 класах (за старою програмою); вивчався зміст нових навчальних програм, їх методичний супровід; опрацьовувалися «Основні орієнтири виховної роботи»; опрацьовували наукову та методичну літературу з питань роботи над науково-методичною проблемою: «Формування успішної особистості школяра шляхом використання нових інформаційних технологій»; обговорювалися питання з проблем удосконалення уроку на основі розвитку в учнів інтересу до знань, самостійність, індивідуалізація та диференціація навчання; креативні методи навчання та творчі підходи до оцінювання знань учнів; шляхи корекції та контролю при виставленні тематичних оцінок, що передують тематичний бал; про застосування ІКТ в навчальному процесі; обговорювали шляхи вдосконалення роботи вчителів щодо підвищення ефективності в набуті учнями міцних знань, освітніх компетенцій; обговорювалися питання підготовки та проведення предметних олімпіад та предметних тижнів; інформували про результати проведення учнівських олімпіад, перевірки зошитів, предметних тижнів та результати державної підсумкової атестації учнів 9 та 11 класів; вивчали науково-методичну та психолого-педагогічну літературу з проблем виховання; вивчали досвід виховання учнів В.О. Сухомлинського і впроваджували його в практику та брали участь в педагогічних читаннях; відвідувалися цікаві та змістовні виховні заходи з метою контролю та реалізації їх виховних можливостей; вчителі ділилися досвідом по адаптації учнів 5 класу до «основної школи» та застосуванням міжпредметних зв'язків.

Методична робота з педагогічними працівниками реалізовувалася через колективні та індивідуальні традиційні форми її організації. Необхідно відзначити, що всі колективні форми методичної роботи у школі використовувалися з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань організації навчально-виховного процесу, аналізу результату колективної діяльності, вивчення і поширення кращого педагогічного досвіду, науково-технічної та педагогічної інформації.

Традиційною колективно-груповою формою методичної роботи в школі було проведення предметних тижнів, спрямованих на розвиток творчості учнів, поглиблення та поширення знань з предметів, збагачення науково-методичного досвіду вчителів.

З метою обміну педагогічним досвідом вчителі проводили виховні заходи та відкриті уроки.

Згідно річного плану школи, протягом 2016-2017 н. р. проводилась відповідна методична робота з молодими вчителями - початківцями Пилип'яком В. С. (учителем інформатики) та Чорною О.І. (учителем української мови та літератури). Молоді вчителі протягом року відвідували методичні об'єднання, займались самоосвітньою діяльністю, приймали участь у громадському житті школи.

Наказом по школі (№ 127 від 01.09.2016р.) були закріплені наставники за молодими фахівцями - Бажатарник М.М. (учитель української мови та початкових класів) і Шарандак О.В. (учитель математики). Вчителі - наставники надавали молодим спеціалістам допомогу в набутті професійно-педагогічних знань, умінь і навичок: в складанні календарно-тематичного, поурочного планів, вибору форм і методів проведення уроків інформатики, української мови та літератури, проведення виховної роботи як класного керівника 5 та 11 класів, з питань професійної етики, в оформленні класних журналів.

Робота молодих вчителів знаходилась на постійному контролі адміністрації школи. Уроки та виховні заходи молодих вчителів відвідувались адміністрацією та учителями - наставниками. Під час проведення уроків вчителі формують у дітей потребу до знань, створюють умови щодо підняття мотивації навчання учнів, здійснюють особистісно орієнтований підхід у навчанні та враховують вікові особливості дітей.

06.04.2017 року проведено методичний захід, на якому вчителі - наставники та молоді вчителі звітували про роботу, проведену за навчальний рік. Вчителі - початківці Пилип'як В.С. та Чорна О.І. поділились із колегами своїми успіхами, труднощами та враженнями від роботи на «Педагогічній ниві» у вигляді презентації «Моя перша педагогічна стежина».

Курсовуперепідготовку в комунальному закладі «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» пройшли 4 вчителів, а саме: Цимбал Н.Б. (учитель початкових класів), Цимбал О.В. (вчитель початкових класів), Бажатарник М.М. (вчитель початкових класів) і Левендюк Е.О.(вчитель географії).

Атестація педагогічних працівників в 2016-2017 навчальному році здійснювалась відповідно до Типового положення «Про атестацію педагогічних працівників України», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20 грудня 2011 року № 1473 (із змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 08 серпня 2013 року № 1135). Згідно зі складеним перспективним планом черговій атестації у поточному навчальному році підлягало 2 учителів, це такі: Мишоловка І.А. (учитель музичного мистецтва) і Лаврук Л.М. (учитель біології). З метою вивчення роботи цих вчителів були відвідані уроки як адміністрацією школи, так і членами атестаційної комісії та колегами. На засіданні педагогічної ради (протокол №3 від 16.03.2017 року) було проаналізовано роботу цих вчителів та проведено презентацію досвіду Лаврук Л.М. і Мишоловки І.А. у формі творчого звіту. Результати атестації такі:

Мишоловка І.А. - учитель музики, відповідає займаній посаді; відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст» за умови виконання певних заходів: до 30.08.2017 року пройти курси підвищення кваліфікації;

Лаврук Людмила Михайлівна - учитель біології, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «Старший вчитель».

В наступному 2017-2018 навчальному році всю методичну роботу необхідно спрямувати на те, щоб діти зростали здоровими, життєрадісними, щасливими, здобували потрібні знання, вміння та навички, вміли застосовувати їх у майбутньому.

Школьним методичним об'єднанням в наступному навчальному році:

планувати та здійснювати роботу з ліквідації недоліків, виявлених при написанні ДПА;

використовувати системний підхід у роботі зі здібними та обдарованими дітьми;

працювати над рівнем обізнаності та готовності вчителів до формування медіа культури школярів відповідно сучасним освітнім вимогам, оптимальної інформатизації навчально-виховного процесу;

проводити тижні педагогічної майстерності;

продовжувати поповнювати творчими наробками навчальні кабінети;

продовжити взаємовідвідування уроків з метою збору зернинок досвіду кожного члена методичного об'єднання.

План методичної ради на 2017-2018 н.р.

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати